Ashley McDaniel

My photo
So a lot of you have asked me to do a blog while I'm in Korea. Even though I'm html and blog challenged, I thought I still might try. Throughout my time in Korea (south of course) i will update each day on here, showing you where I went, what I did and ate. I'm sure some of you probably are already assuming that my diet will consist of fast food and sweets. However, I'm not going to limit my experience to such foods I could easily find back in the states. Thank you all for the support and I hope that you all will stay tuned in! :)

Thursday, November 18, 2010

my essay . . .I wrote about my mommie~

에쉴리

제목: 우리 엄마
제가 살아오는 동안 우리 엄마는 저한테 많은 가르침을 주셨어요 중에 하나만 예를 들어볼게요저는 엄마랑 ‘dollar tree’ 라는 상점에 일이 있습니다. 아무것도 모르고 거기에 있는 선글라스를 끼고 나왔어요엄마랑 차를 타고 같이 집에 가던 엄마는 제가 사지도 않은 선글라스를 끼고 있는 것을 발견했지요그걸 보신 바로 차를 돌려 다시 상점에 가셨어요.  1 달러를 지불하기 위해서였어죠그런 엄마의 행동이 저한텐 뜻깊은 가르침으로 지금도  남아있어요


우리 엄마는 저를 너무나노 사랑해 주셨어요. 예를 들면 사실 저는 년간 불량스런 행동도 많이 적이 있었어요. 우리 엄마도 사실을 물론 아셨죠하지만 저를 바로잡아주기 위해 언제나 노력하셨어요무조건 혼내기보다는 항상 함께 고쳐나가자는 식으로 말씀하셨죠그런 엄마가 있었기에 저는 많은 좋은 습관들을 극복할 있었답니다


올해 12 14일에 저는 미국에 돌아가요 한국에 있는 동안 엄마의 고마움과 소중함을 더욱 느낄 있었어요돌아가면 동안 표현하지 못했던 저의 마음을 보여드리고 싶어요

No comments:

Post a Comment